Hürriyet

17 Mayıs 2013 Cuma

Bollywood..

Merhabalar..
Bu sefer size çok başka bir dünyadan bahsedeceğim.. Ne moda ne günün rengi ne de düğün stresi.. Bu seferki başka.. 


Uzun zamandır bu yazıyı yazmayı düşünüyordum aslında.. 

Ben öyle çok sinema delisi bir insan değilim ama bir kez kapıldım mı o rüzgara kolayca da bırakmam.. Bu güne kadar Bollywood filmlerine bir ilgim olmamıştı. ( son 6-7 ay.) Fakat her şey "Barfi" Türkçe Dublajla Türkiyeye geleceğini öğrenmemle başladı.. Elbette ki sinemada izlerim diye Barfiyi henüz izlemedim ama izlediğim filmlerden bahsetmek isterim.. 


Evet Hint sinemasında Khanlar çok önemli bir yerde.. Yani gerek her role uyum sağlamasıyla Aamir Khan gerek  King Khan lakabıyla Shahrukh Khan vede yeni nesile çok iyi seslenen Imran Khan.. Bir çok  başarılı filmde bu üç nesilden biri var.. Benim ilk izlediğim filmde ise Aamir Khan vardı.. 









"Hindistan'ın en iyi mühendislik okulunda başlayan hikayede, eğitim bilimleri öğrencilere ezbere dayalı bir şekilde anlatılmaktadır. Birbiri ile sadece yarış halinde öğrenciler arasından sıyrılan 3 genç, bu sistemin yanlışlığı konusunda adımlar atmaya başlar. Bu girişimleri kimi zaman komik kimi zaman da hüzünlendirici anlar yaşamalarına neden olacaktır. "



Sonrasında yine A.Khan ile devam edip 


araya Taare Zameen Par-Yerdeki Yıldızlar 'ı sıkıştırdım.. Yine çok güzel anlamlı muhteşem bir filmdi.. 



Daha sonra izlemekte çok çok geciktiğim için utanç duyduğum My Name is Khanı izledim.. 


Bu film hakkında çok bir şey söylemek istemiyorum. Ama hayatımda ağladığım filmler nadirdir. İşte bu o gruba giriyor. Zihinsel engeli olan bir insanın doğru yönlendirilir ise  neler başarabileceğini çok güzel bir şekilde anlatan bir film. 

Fanaa'da beğenerek izlediğim kurgusu çok kuvvetli olan filmlerden biri.. Yine A. Khan'a ait elbette ki.. 



Black herkesin bıkmadan iyice algılayana kadar izlemesi gereken bir film.. Konusu My Name is Khan' a benzeyen enfes bir senaryo.. 


Siyahtan sonra görsel bir şölene gitmek isterseniz işte size Khıladı 786. Nedendir bilmem ama bu film bana çok renkli ve eğlenceli geldi.. 




Bunlar gibi daha bir çok film var seyretmeye doyamadığım ama en çok beğenip tavsiye ettiklerim bunlar. Farklı kültürlerin filmlerini izlemek daha çok merak uyandırıyormuş bunu anladım yani yeni yeni şeyler öğrenebiliyorsunuz. Ve fark ettim ki her ne kadar koşulları kötü olursa olsun Hint sineması Türk sinemasına göre daha duyarlı ve faydalı. Yani bizimkinde nerede bir acıtasyon varsa dayıyorlar  beyaz cama insanın ruhu sıkılıyor. Ama Bollywood öyle değil.. 
Umarım sizlerde sever ve izlersiniz.. 

Sevgiler 


1 yorum:

Mutfak dili dedi ki...

Coook severim hint filimlerini. Danslaro sarkilari filim konusu her zaman farkli ve guzeldir.. Bu filimlerden sadece 3 idiots. Ve my name is Khani izledim ikisi de mukemmel.
Geri kalaninida yazdim.listeme ins iLerim.
Tesekkurler payladim icin Sevgiler.

About